بستهبندی نه تنها بر روی جذب مشتری تاثیر دارد، بلکه مزایای دیگری نیز دارد. در واقع میتوان گفت بستهبندی در موارد زیر تاثیرگذار است:
- بستهبندی بر روی محافظت از محصول تاثیر دارد. چرا که کلیه محتویات داخل بسته قرار گرفته و از آسیب به آن جلوگیری میشود.
- وجود بستههای مناسب باعث میشود تا مشتریان محصول را به راحتی حمل کنند و از آسیب به محتویات هنگام حمل و جابجایی جلوگیری شود.
- از طریق بستهبندی میتوان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.
فراموش نکنیم که هدف اصلی بستهبندی محصولات، حفاظت از محتویات آن در برابر ضربات، گرد و غبار، آلودگی، کثیف شدن، نشتی و موارد دیگر است. برای همین است که بستهبندی بسیار مهم است و بسته به نوع محصول، باید از بستههای مناسبی برای آنها استفاده شود.
- کمک به تراکم محصولات
بستهبندی به انسجام محصول کمک مینماید. این یعنی میتوان از طریق بستهبندی مناسب، به اشغال فضای کمتر محصول در قفسههای فروشگاه کمک کرد.
- راحتی مصرف کننده
بدون شک بستهبندی بر روی راحتی و آسایش مشتریان و مصرف کنندگان نقش دارد. تصور کنید برخی از محصولات از بستهبندی برخوردار نباشند و مشتری مجبور به حمل آنها بدون بستهبندی باشد. بدون شک حمل محصول در چنین شرایطی سخت است. برای همین میتوان گفت بستهبندیهای مناسب بر روی حمل و نقل و نگهداری تاثیر زیادی دارند و سبب انجام آنها بدون اتلاف وقت میشود. علاوه بر این از طریق بستهبندی میتوان محصولات را به راحتی شناسایی کرده و از هم تفکیک کرد.
حفاظت از محصول
همانطور که گفته شد بستهبندی بر روی حفاظت از محصول نقش مهمی دارد. در واقع با این پوششها میتوان از محتویات داخل بستهبندی در برابر گرما، نور، رطوبت، گرد و خاک، آلودگی، هوازدگی و غیره محافظت کرد. در بین محصولات، مواد غذایی به بستهبندیهای مهر و موم شده احتیاج بیشتری دارند. چرا که در صورت جریان هوا در داخل محتویات بسته، در طعم، عطر و حتی ظاهر آنها تغییر ایجاد میشود. علاوه بر این بستهبندی مناسب از خرابی، کپک زدگی و فاسد شدن نیز جلوگیری میکند.
- حمل و نقل آسان
با استفاده از بستهبندی، میتوان محصولات را به راحتی حمل کرد و از جایی به جای دیگر منتقل کرد. همچنین قرارگیری و چیدمان محصولات با وجود بستهبندی در کنار هم راحتتر بوده و آسیبی به محتویات آنها در چنین شرایطی وارد نمیشود.
- ارائه دستورالعمل برای مصرف کننده
از طریق بستهبندی میتوان اطلاعات زیادی را به مصرف کننده منتقل کرد. در واقع میتوان بر روی بستههای محصولات، اطلاعاتی راجع به نحوه مصرف و یا موارد دیگر را درج کرده و از این طریق به مشتری و مصرف کننده کمک کرد.
- تفکیک آسان محصولات
با وجود بستهبندی میتوان محصولات را به راحتی از یکدیگر تفکیک کرد. در واقع هر بستهبندی میتواند منحصر به یک محصول باشد و از این طریق سبب تمایز محصولات با هم شود. این ویژگی باعث میشود تا مشتریان هنگام خرید بتوانند محصولات را به آسانی از هم تفکیک کنند و محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری نمایند.
شرکت روستوک با ارائه بهترین بسته بندی برای انواع صیفی جات به ویژه فلفل دلمه ای توانسته بازار فوق العاده ای را برای مشتریان خود به همراه آورد .
2 پاسخ
عالی
عالی